Fundacja Harcerstwa Centrum Wychowania Morskiego ZHP
Biura: ul. Bolesława Prusa 9-11, Gdynia 81-431
Siedziba Główna: Al. Jana Pawła II 5, 81-345 Gdynia

tel./fax 58 620-90-37
email: cwm@zhp.pl

Delphia Trójka

Delhia 40.3 "Trójka" to najnowszy nabytek Centrum Wychowania Morskiego ZHP, z uznanej polskiej stoczni jachtowej Delphia Yachts. Jacht, który się w zasadzie nie starzeje, ma nowoczesną sylwetkę, niezwykłą dzielność morską i niezawodność. Potwierdziły to samotny rejs kpt. Tomasza Cichockiego, który na takim jachcie samotnie opłynął Zie4mię oraz redaktora radiowej Trójki i zarazem kapitana jachtowego Kuby Strzyczkowskiego, który właśnie na tym jachcie, w 2013 roku samotnie przepłynął Ocean Atlantycki.

Jacht ma 4 kabiny, przerstronną mesę, wiele rozwiązań ułatwiających żeglugę: panele ograniczające rozbryzgi fal na nadbudówce, dwa niezależne automatyczne piloty, dodatkowy zbiornik paliwa znacznie zwiększający autonomiczność jednostki, mostkowanie akumulatorów, pozwalające na uruchomienie silnika nawet po wyczerpaniu akumulatora rozruchowego.

Jest doskonałą jednostką do organizowania rejsów po Morzu Bałtyckim i Północnym, bezpieczną i wdzięczną w manewrowaniu.

Zakup jachtu został opłacony z pożyczki  w ramach Projektu„Wdrożenie instrumentu pożyczkowego i reporęczeniowego w ramach Krajowego Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej”, realizowanego w działaniu 2.9 Programu Operacyjnego "Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020”, udzielonej przez Towarzystwo Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych S.A. w 2017 roku


Dane techniczne

Nazwa: Delphia III

Nr: POL-9794

Call Sign: SPG 3196

Rok budowy: 2012

Załoga: 8 + 2

Materiał: laminat PS

Sposób sterowaniakoło sterowe

Typ /kila - kil długi

Długość całkowita (LOA): 12,35 m 40,52 ft

Długość kadłuba: 11,95 m 39,21 ft

Największa szerokość: 3,94 m

Zanurzenie maksymalne: 2,27 m 7,45 ft

Masa całkowita jacht: 8600 kg 

Masa balastu: 2760 kg

Tyo ożaglowania: slup

Silnik: Nanni Diesel N4.5 36,7 kW, 50 KM

Pojemność zbiorników paliwa 410,0 l

Poj. zbiorników wody czystej: 320,0 l

Poj. zbiorników wody brudnej: 94,0 l

Pow. żagla głównego (grot): 41,60 m2

Pow. żagla przedniego (fok): 27,10 m2

Wysokość masztu (całkowita): 14,45 m

Wys. masztu (od wody): 16,15 m

Wysokość z balastem: 4,40 m

Wysokość bez balastu: 2,74 m

Kategoria CE: A - 10

Rejon żeglugi: pełnomorska bez ograniczeń dobowych, do 8 B

Projektant: Andrzej Skrzat

 


Wyposażenie 

 

KADŁUB

Kolor granatowy

Pasy linii wodnej na kadłubie

Łożyskowany ster

Żeliwny balast

 

POKŁAD

Kolor biały

Okucie dziobnicy z pojedynczą rolką kotwiczną

Kosze rufowe i kosz dziobowy ze światłami nawigacyjnymi typu LED

Luk kotwiczny z dodatkowym wzmocnieniem na windę kotwiczną

Aluminiowa listwa odbojowa z sześcioma półkluzami

Knagi cumownicze – dziobowe, centralne i rufowe

8 słupków relingowych z podwójnym relingiem

2 potrójne i 2 podwójne stopery lin

2 duże i 6 małych otwieranych luków

2 otwierane bulaje

Okna panoramiczne z barwionego plexi

2 handrelingi

Dwa pięciokrotne bloki zwrotne

2 szyny foka z wózkamiŁożyskowany wózek talii grota + 2 stopery

2 samowybierające kabestany

Liny cumownicze 4 szt.

Odbijacze 6 szt.


KOKPIT

Przestronny samoodpływowy kokpit z czterema bakistami

Suwklapa i 2-częściowa sztorcklapa z plexi

2 otwierane luki w kabinach rufowych

2 samowybierające kabestany

2 korby kabestanowe

Podłoga i siedzenia w teaku

Szprycbuda w kolorze granatowym

Bakista na dwie butle gazowe, instalacja gazowa 3/8" tester wycieku gazu

Kolumna sterowa z kołem 1200 mm, dużą główką, relingiem, kompasem magnetycznym

Panel sterujący silnika

Rumpel awaryjny

Dodatkowe głośniki w kokpicie

Platforma kąpielowa teakowa z drabinką

Stolik w kokpicie

Flagsztok


TAKIELUNEK

Maszt

Bom z napinaczem

Genua rolowanaLazy jack w kolorze granatowym

Fok sztormowy

Grot pełno-listwowy z dwoma refami

Światło kotwiczne, silnikowe i oświetlenie pokładu


WNĘTRZE

Wybudowa wnętrza w mahoniu, drewno naturalne, nieznacznie może różnić się odcieniem, lakier matowy, poziome (kremowe) paski na grodziach

Kabina dziobowa szczytowa z dwuosobową koją

Kabina dziobowa burtowa z 2 piętrowymi kojami

Elektryczna toaleta dziobowa ze zbiornikiem na fekalia

Prostokątny stół w messie (opuszczany) z siedziskiem i oparciem

Stolik nawigacyjny w messie

Elektryczna toaleta rufowa ze zbiornikiem na fekalia

2 kabiny rufowe z podwójną koją i szafkami


KAMBUZ

Podwójny zlew z pokrywą teakową

Kuchenka trzypalnikowa z piekarnikiem

Lodówka 90l chłodzona powietrzem

Półki na naczynia

Kran na ciepłą i zimną wodą

Blat (jasny kolor)

Kosz na śmieci

Gaśnica


INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Tablica elektryczna, wskaźnik stanu naładowania baterii, poziomu zbiornika wody, fekaliów, paliwa

Wyłączniki główne prądu

Ładowarka 230V/12V/40A z przewodem 17 m zakończonym wtyczką

Oświetlenie wnętrza

Radio SONY z CD, MP3, USB i anteną oraz dwoma głośnikami w messie

1 gniazdo 12V4 gniazda 230 V (łazienki, stolik nawigacyjny, kambuz)

Akumulatory życiowe 2 x 100 Ah, akumulator rozruchowy 1 x 80 Ah


INSTALACJA WODNA

Zbiornik wody pitnej 320 l

Instalacja ciepłej wody

Ciśnieniowa instalacja wody

1 elektryczna pompa zęzowa

1 ręczna pompa zęzowa


SILNIK

Silnik Nanni N4.50 (50 KM) na wał

Stała śruba napędowaWygłuszenie 30 mm, 100kg/m3

Zbiornik paliwa 210 L + dodatkowy zbiornik

Gaśnica automatyczna przedziału silnika


RATOWNICTWO

Środki ratunkowe dla 10 osób (pnaumatyczne pasy ratunkowe z szelkami)

Pneumatyczne pasy ratunkowe + linka asekurująca 2 koła ratunkowe

Atestowana tratwa ratunkowa + zwalniak hydrostatyczny

Pławka świetlna

Tyczka ratownicz

Boja EPIRB

Zestaw pirotechniki (12 rakiet czerwonych + pławka dymna)

Apteczka


ELEKTRONIKA

Garmin GMI 10 czujnik prędkości temperatury i głębokości

Chartplotter Garmin GPS MAP 720s + radarAIS 600 GarminGarmin VHF 200i

Autopilot z wyświetlaczem GHC 10

Audiopak SONY

Navtex

Radar FURUNO NX-300


Historia niezwykła jachtu Delphia Trójka

 

Jacht został zbudowany w 2012 roku z przeznaczeniem na samotny rejs atlantycki redaktora Kuby Strzyczkowskiego. 

Pierwszym testem jachtu był jego udział w bałtyckich regatach samotników - Regaty Poloneza, w dniach 14 - 16 sierpnia 2012. Kuba zmęczony, ale szczęśliwy o godzinie 19.00, 16 sierpnia 2012, przekroczył linię mety Polonez Cup – kończąc swój prawie 500 km. samotny rejs: Świnoujście – Christianso – Świnoujście.


Projekt samotnego rejsu atlantyckiego autorstwa Kuby Strzyczkowskiego koordynowany przez niezależnego producenta, MediaPartners.pl, w ramach porozumienia programowego z PR III i TVP INFO, we współpracy z redakcją ŻAGLI i z szeregiem innych mediów ogólnopolskich, odbył się dzięki wsparciu wielu prywatnych i społecznych Sponsorów, bez udziału finansowego nadawców publicznych.


Rejs trwał od 08 listopada 2012 – od wypłynięcia z Vilamoury w Portugali z jedno-dniowym postojem w Las Palmas. Ten etap długości ok. 700 mil morskich (ok. 1,300 km.) Kuba Strzyczkowski przepłynął razem z szefem żeglarskim całego projektu – kpt. Jarkiem Kaczorowskim. Potem Kuba był zdany tylko na siebie. Samotna podróż Kuby rozpoczęła się 14 listopada 2012 roku w południe w Las Plamas na Wyspach Kanaryjskich i zakończyła się po 24 dniach i ok. 15 godzinach - po przepłynięciu ok. 2,900 mil morskich (ok. 5,400 km.). Cały REJS KUBY i pokonanie Atlantyku zajęło nieco ponad 30 dni i 3,600 mil morskich (6,700 km.)


Na podejściu do portu Pointe a Pitre, 9 grudnia 2012 roku na samotnego żeglarza oczekiwał polski jacht SEAQUAL ze skipperem Pawłem Jasicą oraz prezesem stoczni DELPHIA YACHTS – Wojciechem Kotem oraz kpt. Jarkiem Kaczorowskim i Januszem Cieliszakiem z Zespołu Brzegowego – REJS KUBY. Kuba wyraźnie zmęczony, ale bardzo uśmiechnięty i wzruszony powiedział: „Jestem szczęśliwy – spełniłem swoje marzenie. Nie ścigałem się z nikim tylko starałem się spełnić marzenie swoje i innych... Udało się...”


W 2013 roku, Kapituła Nagrody Rejs Roku  wyróżniła samotny transatlantycki przelot red. Kuby Strzyczkowskiego na jachcie „Delphia III” (Delphia Trójka).


W sierpniu 2013 roku Kuba Strzyczkowski i jacht Delphia Trójka ponownie w wzięli udział wyścigu ponad 30 żeglarzy samotników na trasie Regat POLONEZ CUP: Świnoujście - Bornholm/Christianso - Świnoujście.Po bardzo trudnym wyścigu i podczas sztormu o sile ponad 8 B. Kuba i jacht Delphia Trójka po 28 godzinach rejsu non stop dotarli na metę regat jako trzeci w klasie OPEN, wyprzedzeni tylko przez regatową maszynę kpt. Zbigniewa Gutkowskiego IMOCA 60 s/y Energa oraz katamaran kpt. Joanny Pajkowskiej s/y Cabrio 2. To doskonały wynik potwierdzający klasę żeglarza i jachtu. 


Po zakończeniu rejsu Delphia Trójka pływała w rejsach czarterowych w marinie Delphgia, a w sierpniu 2018 roku została zakupiuona przez Centrum Wychowania Morskiego ZHP z przeznaczeniem na organizację rejsów i czartery. 

Zakup jachtu został opłacony z pożyczki  w ramach Projektu „Wdrożenie instrumentu pożyczkowego i reporęczeniowego w ramach Krajowego Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej”, realizowanego w działaniu 2.9 Programu Operacyjnego "Wiedza, Edukacja, Rozwój 2014-2020”, udzielonej przez Towarzystwo Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych S.A. w 2017 roku.

 


(zdjęcia: http://www.rejskuby.pl/skipper/)

 


Cennik czarteru s/y Delphia Trójka w 2018 

 

od 01.04 

 do 21.04

od 22.04

do 23.06

od 24.06 

do 02.09

od 03.09

do 30.09

od 01.10

do 30.10

tydzień 6 300 zł 8 400 zł 9 100 zł 7 000 zł 5 600 zł
doba  900 zł 1 200 zł 1 300 zł  1000 zł 800 zł
sprzątanie jachtu  300 zł 300 zł  300 zł  300 zł  300 zł

Kaucja


4000 PLN

Uwaga: Zwyżka dla rejsów trwających krócej niż 3 doby: 30% 


Zniżki (dla rejsów dłuższych niż 3 doby)


1. Stały klient (drugi sezon) – 5 %;
2. Stały klient (trzeci sezon) – 10 %;
3. Rezerwacja na 6 m-cy przed  rejsem – 5 %;
4. Rejs powyżej 13 dni – 5 %;
 
Maksymalna łączna zniżka – 10 %;
 
Zniżka dla rejsów harcerskich – 10 %:

Maksymalna łączna zniżka dla rejsów harcerskich (wraz z pozostałymi zniżkami) – 10 %

Niezależnie od wymienionych powyżej opłat, Organizator rejsu ponosi koszty zużytego paliwa oraz zaopatrzenia jachtu w wodę i gaz.

Przedstawione ceny są cenami brutto.

Od 26 czerwca do 30 sierpnia czarter jachtu tylko w okresach tygodniowych (sobota - sobota)


Informacja o trybie płatności

  
Dla rejsów, których data rozpoczęcia ma miejsce ponad 120 dni od daty podpisania umowy:

  • zaliczka  w wysokości 20 % ceny całkowitej - w terminie do 7 dni po podpisaniu umowy;    
  • druga rata w wysokości 40 % ceny całkowitej - w terminie nie później niż na 90 dni przed rozpoczęciem rejsu;    
  • ostatnia rata w wysokości 40 % ceny całkowitej - w terminie nie później niż na 30 dni przed dniem rozpoczęciem rejsu.

 
Dla rejsów, których data rozpoczęcia ma miejsce poniżej 120 dni od daty podpisania umowy:

  • zaliczka  w wysokości 40 % ceny całkowitej - w terminie do 7 dni po podpisaniu umowy;    
  • ostatnia rata w wysokości 60 % ceny całkowitej - w terminie nie później niż na 30 dni przed dniem rozpoczęciem rejsu.

 

Dostępne terminy czarterów

Dostępność jachtu jest widoczna na kalendarzach poniżej. Białe kratki w kalendarzu to wolne terminy. Kolorem czerwonym oznaczone są terminy zajęte, a szarym terminy niedostępne.
Klikając poprzedni i następny można przełączać miesiące.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości skontaktuj się z nami telefonicznie, dzwoniąc na numer 667 044 444 lub mailowo pisząc na adres bok.cwm@zhp.pl. 

Zarezerwuj jacht i popłyń w swój wymarzony rejs!


Patroni medialni: